Dag 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Hans / Erik

Blijf op de hoogte en volg Judith, Erik, Hans & Ymke

05 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Tja, denk je te gaan varen op dag twee, blijkt het toch een oude ambachten tour te worden. Ym moet nog even wennen aan de warmte.
Maar goed, ook ambachten zijn leuk.
Een meneer die vlinders (dat wil zeggen de cocons) over de hele wereld exporteert. Leuk om te zien. Om zijn rondleidingen te kunnen bekostigen verkoopt hij kleuren copieeen van tekeningen die zijn vader gemaakt heeft. We hebben dus maar wat gekocht. Verder een pottenbakker (ja ook in Suriname zijn die aanwezig) en een houtsnijder bezocht. Heel even kijken en dan kopen is de bedoeling.
's Middags naar Colakreek, het Surinaamse schoolreisjes uitje. Water dat op cola lijkt, 32 graden, en toch wel verfrissend. Op de terugweg een enorme wolkbreuk, straten blank, foto's komen eraan.

• 05 September 2006 - 14:21

Helen:

helemaal gaaf die fotos , en jullie hebben zón!
    wat een nostalgie allemaal,geniet ervan!
    groetjes helen

• 05 September 2006 - 15:46

Nico En Leny:

Zijn er ook klompen makers aan de overzijde????

Groetjes Nico en Leny

• 06 September 2006 - 19:14

Mieke:

wat een feest zeg. Ik ben in gedachten regelmatig bij jullie, zo van hoe zou het zijn met ze, hoe ervaren vooral jullie Ymke en Judith het weerzien met Suriname.
    Ook leuk te lezen dat jullie bij Loes(Louise) geweest zijn> Doe haar zeker mijn groeten. Wat ik begrijp gaan jullie dus ook nog naar Nickerie en natuurlijk Wageningen. Ben zo benieuwd.
    De foto's bekijk ik minitieus, gebrand op herkenning en dat gebeurd dan ook regelmatig.
    Nou ga zo door zou ik zeggen, ik kijk uit naar jullie berichten.
    Groetjes.

• 06 September 2006 - 20:38

Mimi:

Hoi Judith, wat leuk om jullie vakantie en "her"ontdekkingsreis zo mee te kunnen beleven. 'k Heb de foto's al zitten bekijken, geniet ervan met z'n 4-en, liefs Mimi