Dinsdag Rustdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu Dinsdag Rustdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu

Dinsdag Rustdag

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Judith, Erik, Hans & Ymke

19 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Rustdag voor de dames: ze gaan winkelen.
De heren werken nog een beetje aan de site. De foto's van de laatste dagen zijn geplaatst en ook is er hier en daar wat tekst toegevoegd. Het winkelen van de dames begint op de markt. De neiging om van alles mee te nemen is groot, de ruimte in de koffers niet meer zo, dus helaas...kijken, kijken, niet veel kopen. Wel allebei een mooie 2-persoons hangmat gekocht bij de jeruzalem bazar en heerlijk gelunched bij de Waag. Daarna écht de stad in naar o.a. Vaco en Kersten.
Erik en Hans naar het zwembad bij Torarica. Was ook wel goed toeven daar.

Begin van de avond met z'n vieren naar Loes geweest en - omdat de lunch 's middags zo goed was bevallen - daarna uitgebreid gegeten bij de Waag.

• 20 September 2006 - 14:54

Nico En Leny:

Hallo globetrotters jullie avontuur is bijna ten einde nog even een (rust) dag ter voorbereiding voor de laaaange terug reis We hebben danks zij de moderne techniek jullie reis goed mee kunnen beleven ook de foto`s waren prachtig en gaven een goed beeld bij jullie reisverslag
    We wensen jullie een hele goede terug reis en we spreken elkaar wel weer
    ergens in de volgende week
    groetje
    je broer Nico en natuurlijk ook van Leny

• 20 September 2006 - 17:00

Corrie En Gerard:

nog een paar dagen en het zit er weer op. wat hebben jullie genoten en veel om op terug te kijken als je weer thuis bent. eengoede reis terug en tot horens

• 21 September 2006 - 15:49

Gerard En Riet:

Hoe kan dat, bij een stroomversnelling en dan een droge keel.
    Nou proost dan.

• 21 September 2006 - 20:30

Arjan:

Gisteren werd ik gebeld door jouw vader (Cees) en ik vond het leuk te horen dat jullie nog een poging gingen wagen om de "Verlenge Coppenamestraat" #2!! probeerden op te zoeken.

In onze tijd (hahaha) was ons huis het laatste voordat de zandweg begon. Vroeger woonden we in het villapark Van Kessel.
    Ik heb nog jeugdfotos van ons in de tuin. Het was een huis in een enorme tuin (voetbelveld groot)met veel Awarabomen, 1 hele (ik bedoel een heeeeele) grote mangoboom, waar we altijd inklommen en daar achter was natuurlijk het grote enge bos.

Leuk om het zwembad van Torarica te zien. Pappa (Pieter) had daar een bestuursfunctie en op de "tafel" in het zwembad dronken we altijd onze (kinder)cocktails....remember? Jullie (Bas en jij) waren daar oook bij.

In de palmentuinen van het gouverneurspaleis heb ik nog rond greden op de brommer van het hofpersoneel met Wiebe de Vries. Hein de Vries was toen Gouverneur en het was een hele belevenis vor een jongetje van 10 om met de "1" (= de auto van het paleis) naar huis te worden gereden.

Anyway, ik vind het helemaal te gek dat jullie nog de moeite doen om ernaar te zoeken! In die tijd was het een vrij grote bungalow op een hoek. Tegenover ons woonde mijn boezemvriendje Tjeerd Borstlap.

Op de hoek waar wij woonden stopte de verharde weg en ging het over in een zandweg. Het huis had aan de voorkant een grote rode deur (dat kon jouw vader zich ook nog herinneren)en aan de achterkant een grote veranda (porch zoals we dat noemden).

Hebben jullie ook schaafijs gegeten? Colakreek vond ik niet meer te herkennen, maarja wat wel!

Een hele goede terugvlucht gewenst en ik hoop dat we elkaar nog eens een keertje zullen ontmoeten.

Lieve groeten,
    Arjan