Laatste dag en terugreis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu Laatste dag en terugreis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu

Laatste dag en terugreis

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Judith, Erik, Hans & Ymke

24 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Nog met een beetje een jetlag in mijn hoofd het verhaal (op eigen inititatief) voorlopig afronden.
De laatste volle dag in Suriname hebben Judith en ik nog wat winkels afgestroopt voor het doen van boodschappen en hebben de mannen nog wat aan de site gedaan.
's Avonds opgehaald door Nelly en Rashida (als ik het goed schrijf) voor een afscheidsmaal.
We werden weer onthaald op spijs en drinken met veel warmte en gastvrijheid. Drie kleinkinderen trakteerden ons nog op een ontroerend afscheidslied.
Door bijna de hele familie werden we afgezet bij ons hotel.
De rest van de avond gevuld met inpakken en slapen.
De volgende dag doorgegaan met pakken, na een laatste uitgebreid ontbijt. Ondanks achterlaten van veel kleding en andere spullen lijken we toch aardig overgewicht te hebben volgens een in de haast geleende weegschaal van het hotel. We hebben het er maar op gewaagd.
Erik heeft nog even onze plaatsen in het vliegtuig bevestigd. Dat was wel zo handig.
Dit keer werden we door een riante aircobus opgehaald om naar het vliegveld te rijden. Zeer aangenaam kan ik je vertellen!
Het inchecken verliep vlot (wel meer dan 40 kilo per stel, maar dat bleek geen probleem), de douaneformaliteiten namen wat meer tijd in beslag. Er was nog een vliegtuig (van SLM) dat wegmoest (was een dag verlaat), vandaar dat het erg druk was, zo'n beetje het dubbele aantal passagiers dat moest vertrekken.
Uiteindelijk kwamen we in een riante (airconditioned) vertrekhal waar we eerst op zoek gingen naar een hap eten en een slok drinken, om vervolgens de SRD's op te maken aan laatste inkopen.
Nog een check, nu door de scan, met nog meer handbagage vanwege de inkopen, en dan het vliegtuig in.
Precies op tijd vertrokken. De vlucht beloofde korter te duren dan de heenweg en na een onrustige en slapeloze nacht kwamen we op Schiphol aan op een voor ons nachtelijk tijdstip (03.00 uur).
Tegen de verwachting in waren we ook nu snel door de controles en konden we aan de koffie in de aankomsthal in afwachting van de afhalers.
Toen was het tijd om afscheid te nemen en na een paar weken zo intensief met elkaar te zijn opgetrokken, was dat best gek.
We zullen deze site proberen nog wat verder te fatsoeneren in de komende tijd, zodat het een compleet en goedlopend (dag)boek zal zijn met foto's op volgorde etc.
Dank allemaal voor het lezen en reageren tot zover. Het was leuk om te doen, met dank aan Judith voor het redigeren van de teksten en Erik voor PC techniek en foto's plaatsen. Jullie reacties op onze site gaven mede een extra dimensie aan onze vakantie!

• 24 September 2006 - 16:36

Henk.:

Welkom thuis vakantie mensen in het voor Surinaamse begrippen koude Holland .We hebben met plezier jullie reisverslagen gelezen , geniet van alle herinneringen .
    Grt van Henk / Corrie .

• 24 September 2006 - 21:00

Elly:

Welkom terug in Nederland; het zal ongetwijfeld in veel opzichten acclimatiseren worden. Dank jullie alle vier voor de soms adembenemend mooie beelden, het verslag, de geestige teksten waarmee jullie velen een groot plezier hebben bezorgd.
    And now: back to reality.
    Utrecht: 23.00 uur zondagavond: 23.5 graden celcius.
    Tot gauw, Elly

• 26 September 2006 - 09:03

Ruud En Von:

we hebben weer genoten van jullie mooi foto's op de reis . we bellen snel een keer Liefs van ons

complimenten vor de schitterende en heldere foto's van de buurvrouw Zij heeft het land nu ook bewonderd.

• 29 Maart 2007 - 14:02

Viola:

mooie fotos prachtige verhalen.Woon zelf al 40 jaar hier, maar ben nog nooit door heel suriname rondgereisd. Voelde veel emotie erbij. mooie site. Zo leer je je eigen land kennen. Prachtig

• 21 Oktober 2014 - 14:00

Robert Dekker:

Hallo Ymke,

Ik ben op zoek naar Ymke die in de jaren 50 en 60 in Wageningen Suriname heeft gewoond.

Als jij dit ben mail me dan een keer. Ik zou het leuk vinden weer contact te hebben.

Groeten,

Robert Dekker