De Reis en Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu De Reis en Dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith, Erik, Hans & Ymke Suriname - WaarBenJij.nu

De Reis en Dag 1

Door: Hans / Erik

Blijf op de hoogte en volg Judith, Erik, Hans & Ymke

03 September 2006 | Suriname, Paramaribo

Na een uurtje vertraging, toch wel handig dat die schijfrem even vervangen werd (anders was die 747 nooit door de APK gekomen) landen we ongeveer 17:15 (is 22:15 NLD tijd) op vliegveld Pengel.
Na anderhalf uur eindelijk door de douane.
Best wel warm, 35 graden (hoop niet dat het regent in nld, hihi). Uurtje bussen, met 16 mens in een soort volkswagenbus, dus redelijk opgevouwen aangekomen.
(Weinig van de reis gemerkt, Erik lekker getukt). Alvast wat Parbo's getest (ok) en toen naar bed (22 uur lokaal). Wekker gezet op 7 uur want niet al te laat ontbijten. Jammer dat Hans niet de tijd had aangepast op zijn mobile. Trrrrring om 02 uur, en dan lekker wakker liggen.
De rest heeft uitstekend geslapen, maar Ym begon om 6 uur al vogels te filmen (altijd handig zo'n jetlag).
Ontbijt meer dan oke, dus teveel gegeten, stevige ochtend wandeling, pinnen, verbaasd constateren dat er zelfs Surinamers op zondag aan het werk zijn en al een paar bezienswaardigheden van het lijstje af kunnen kruisen. We zijn op de heenwandeling en op de terugwandeling twee keer op het zelfde terras blijven plakken (letterlijk). Daar, onder andere, sotosoep (ook wel sautosoep genoemd hier) gegeten en de Parbo's hebben ze ook in literverpakkingen. Dat noem je dan een Djogo.
Rond een uur of twee zijn we via het terras van hotel Torarica richting ons hotel Ecoresort gewandeld.
Even opgefrist (dat was wel nodig na al dat gezweet) en nu zitten we dan het eerste verslag vanuit Paramaribo op de site zetten.

Vanavond gaan we (voor de insiders) uit eten met Loes en Trusje. Die waren toevallig ook in Paramaribo omdat ze daar wonen.
Morgen varen, nu nog even paar foto's erbij zetten (waaronder een bewijs voor mijn (erik's dus) schoonvader dat zijn bijdrage van alweer jaren geleden inmiddels in Parbo's is omgezet (dwz een gedeelte van zijn bijdrage, van zoveel kan Hans niet in 1 dag op; ik ook niet trouwens. Wij drinken namelijk nooit zoveel, en zeker niet op zondag).

• 03 September 2006 - 20:29

Eric En Leny:

Jongens, wat zijn wij jaloers op jullie zonnige foto's.
    Lekker ontbijtje, Hans!
    Geniet van jullie reis.
    Groetjes,
    Eric en Leny.

• 04 September 2006 - 09:31

Cor&Paula:

Het is erg prettig te kunnen lezen dat niet alleen wij van prachtig weer hebben kunnen genieten tijdens de vakantie.
    Overigens wij waren wel zo aardig redelijk mooi weer mee terug te nemen.
    Ik hoop dat jullie het na de vakantie ook doen, dan hebben we ook een aardige nazomer.
    Geniet van alle moois wat Suriname te bieden heeft en succes met de speurtocht naar de klapperboom waaruit Ymke gevallen is.

• 04 September 2006 - 10:44

Henk / Corrie . .:

Groetjes uit een zonnig Holland , het is hier snikheet , ha ha , 25 grd ,, jaloers zeker nu jullie vast plakken op je terrasstoel , maar alle gekheid , geniet van al het moois , de 1e foto,s gezien , we zijn jaloers .. maar om zo met jullie mee te reizen heeft ook wel wat . fijne tijd met elkaar . grt Henk / Corrie .

• 04 September 2006 - 15:02

Nico En Leny:

Hallo wereld reizigers
    leuk dat jullie na een paar dagen al zo veel gezien hebben de foto`s zijn goed overgekomen en goed duidelijk
    Hans ik heb gezien dat je de hele dag met dat hoedje op loop maar gaat daar absoluut niet het bos mee in
    denk aan de goede raad die ik je gegeven heb neem een helm mee
    verder nog een hele fijne tijd en de groetjes van Nico en Leny
    ook aan je reis genoten

• 04 September 2006 - 16:49

Koos + Marleen:

Wat moet het een geweldig gevoel geven om weer terug te zijn en al die dingen uit je jeugd weer te bekijken. Ik volg jullie gezellige reisverslag en vind de foto's geweldig. Zo heb ik toch nog een klein beetje het gevoel dat ik erbij ben.Vroeger zou ik gevraagd hebben of jullie een aapje voor me mee wilden nemen, maar die leeftijd ben ik voorbij. Leuk om jou ook weer eens terug te zien na al die jaren Ym!
    Gelukkig hoef ik jullie niet te waarschuwen voor eventueel te veel drank. Heel veel plezier!!!(met een glaasje melk erbij moet dat zeker lukken!)
    Groetjes, Koos en Marleen

• 04 September 2006 - 17:57

Lisanne:

Hai lieve pap, mam, Hans en Ym!!
    Heel leuk om jullie eerste reisverslag te lezen, jullie zien er goed uit.
    Het ziet er op de foto's erg zonnig uit, heerlijk.
    Tot het volgende verhaal,

liefs Lis

• 04 September 2006 - 20:15

Elly:

Dag alle vier,
    Wat een zonnige foto's en gezellig verhaal. Alsof je zelf kunt meewandelen. Geweldig initiatief. Ik kijk uit naar het vervolg.
    Geniet van Suriname.
    Lieve groet, Elly

• 05 September 2006 - 12:14

Corrie En Gerard:

hallo vakantiegangers wat leuk dat we zo mee kunnen genieten met jullie vakantie plezier. geniet ervan groetjes